Retour of Ruilen

Mocht u het artikel willen retourneren/ruilen, dan kan dit alleen: indien het artikel compleet, in originele en ongebruikte staat en onbeschadigd is; binnen de zichttermijn van 14 dagen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. (zie de Algemene Voorwaarden); in de onbeschadigde, originele (fabrieks)verpakking; en met het Ruilformulier of herroepingsformulier bijgevoegd, zodat wij u eenvoudig kunnen identificeren als klant en we de retourprocedure zo snel mogelijk kunnen laten verlopen. Kijk verder voor onze Algemene Voorwaarden . Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten als b.v. :b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn (zoals de Paracord-banden, Teek-EM-banden, producten met naamtags enz ;d. die snel kunnen bederven, beschadigen of verouderen (diepvriesproducten bv);f. voor losse kranten en tijdschriften;h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken of verzorgingsproducten (verzorgingslijn), voer of gebruikte manden en krabpalen. Of producten vanwege de kwetsbaarheid van aard, zoals  voerzakken, worden uit hygiënisch oogpunt niet geruild of retour genomen. Indien aan alle vier bovengenoemde voorwaarden is voldaan, kunt u het artikel retour sturen aan:

Bio4Pets

Klantenservice

De Hoefslag 31

8391BH Noordwolde FR

Wij raden u aan om een retourzending aangetekend, verzekerd en deugdelijk verpakt te versturen, zodat u, indien er iets misgaat bij uw retourzending, de transporteur hierop kunt aanspreken. De retourzending is voor rekening en risico van u als koper. U dient het verzendbewijs van uw retourzending, met daarop vermeld de track & trace gegevens, te bewaren. Dit dient tevens als bewijs dat u uw bestelling tijdig (binnen de zichttermijn) retour heeft gestuurd. Uiterlijk binnen 14 dagen na retourontvangst van het product wordt vervolgens het aankoopbedrag retour overgemaakt (naar dezelfde rekening als waarvandaan de betaling van uw aankoop is verricht). Ten slotte zouden we graag de reden van het retour sturen vernemen. U bent niet verplicht dit te vermelden maar aan de hand van deze informatie kunnen wij onze producten en service verbeteren.

De spelregels over een aantal gevallen waarin retouren niet geaccepteerd kunnen worden:

  • Retourneren na de bedenktermijn van 14 dagen.
  • Beschadigde producten.
  • Gebruikte producten (vervuilde, vieze of stinkende producten e.d.) zoals manden, krabpalen, fonteinen en dergelijken.
  • Ontbrekende onderdelen.
  • De labels of kaartjes met het artikelnummer mogen niet zijn verwijderd.
  • Op maat gemaakte producten. Ook kunnen sommige producten vanuit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden als de verpakking is geopend: bijvoorbeeld kattenbakken, krabpalen,fonteinen,  de Litter Kwitter, handdoeken, badjassen, en dergelijke kunnen alleen geretourneerd worden in de originele en ongeopende verpakking. Bij twijfel neemt u eerst contact met ons op.
  • Zonder compleet en correct ingevuld retourdocument.
  • Zonder voldoende frankering.

Als uw retourzending niet wordt geaccepteerd, zullen wij u daarover per email informeren.

Het is dus niet de bedoeling een gebruikt of vies artikel terug te sturen. Soms ontvangen wij zendingen die vies, bekrast of incompleet zijn of gewoonweg een lange tijd gebruikt – deze zendingen worden NIET geaccepteerd. Kosten hiervan zijn van de consument. U bent namelijk zelf verantwoordelijk hoe u iets terug stuurt. Zie verder onze algemene voorwaarden